Lilypie Kids Birthday tickers
دردهای پس از زایمان
مامانش | 23 نوامبر 2012 @ 12:26 ق.ظ

بعد از زایمان، غیر از سختی مربوط به مراقبت از نوزاد، مشکلات و سختی های دیگه ای هم می تونه پیش بیاد که آدم اگه حواسش بهش باشه، می تونه خیلی کمتر شه ….

اولیه ترین دردها، دردهای بخیه است که تو هر دو نوع سزارین و احتمالا طبیعی هستن و مشکلات خودشون رو دارن و باید باهاشون کنار اومد و با استراحت و مراقبت تو نحوه نشستن،‌ زود رد می شن…. خوشبختانه من واسه بخیه هام خیلی مشکلی نداشتم و در عرض ۱۰ روز کاملاً سوزش ها و دردش خوب شد و عادی می تونستم بشینم و بلند شم.

اما یه سری موارد هستن که کم کم پیش می آن و آدم فکرشون رو هم نمی کنه:

قبل از دنیا اومدن یاسمین و موقع گرفتن وسائل توی تبلیغات میز تعویض رو می دیدم و می گفتم چه سوسولبازی هایی! نمی دونستم که یکی از ضروریاته! خوشبختانه توی سرویس تخت و کمدی که براش گرفتیم، از قسمت بالای کشوهای بغل تختش می شد به عنوان میز تعویض استفاده کرد و به خاطر اینکه کشوها زیرش بودن از لحاظ دسترسی به وسائل لازم هم کاملاً مناسب بود… اون موقع به این قضیه خیلی توجه نکردم و واقعاً فکر نمی کردم از این فیچر میشه و باید استفاده کرد…

اوائل که هنوز خونه امون رو عوض نکرده بودیم و تخت یاسمین نیومده بود، پوشک و لباس یاسمین رو روی زیر انداز تعویضش روی زمین عوض می کردم و خیلی سخت نبود … توی طول روز هم روی زمین می خوابوندیمش… اما بعد از یه مدت که یاسمین وزنش بالا رفت، برای هر بار بلند کردنش، چون باید صاف می گرفتیمش، بلند شدن از زمین با حرکتهایی که به زانو فشار می آورد همراه بود، طوری که بعد از یه ماه به شدت زانو درد گرفتم … طوری که نمی تونستم بشینم رو زمین و با زجر می نشستم یا حتی از پله بالا می رفتم…

 بعد از اومدن تختش، از اونجایی که اون فیچر میز تعویضش،به دلیل بی اهمیتی اش برام، کاملاً یادم رفته بود، به ذهنم رسید که روی خود تشک تخت این کار تعویض لباس و پوشک رو انجام بدم …. خوب اوائل کاملا خوب بود .. زانوم به تدریج اوضاعش خیلی بهتر شد،‌ اما کم کم کمر درد جاش رو گرفت … به خصوص وقتی کار تعویض طولانی می شد …. تا اینکه بالاخره هفته پیش مامان این فیچر رو یادآوری کرد و زندگی زیبا شد!

خلاصه اینکه میز تعویض رو جدی بگیرید! غیر از اون، موقع بغل کردن بچه همیشه لازم میشه چیزهایی رو از زمین یا از ارتفاعات پایین تر بردارین… اگرچه سخته، ولی سعی کنین تا حد ممکن حرکات رو صحیح انجام بدین و روی زانو خم شین و اونم نه زاویه دار!

تجربیات

۲ نظر

  1. خاله الی گفته:

    27 نوامبر 2012 در ساعت 2:04 ب.ظ

    وای فکر نمی کردم اینقدر سخت باشه..طفلکی مامان ها

  2. آسمان گفته:

    27 نوامبر 2012 در ساعت 5:17 ب.ظ

    منو بگو که دارم از همه چیز فاکتور می‌گیرم. الان هم واسه تخت کلی به مشکل خوردم. چون مدلی که می‌خواستم قیمتش سر به فلک می‌زنه و کلا از ذهنم بیرونش کردم.
    با این چیزایی که گفتی دوباره به شک افتادم چی بگیرم.

ارسال نظر