Lilypie Kids Birthday tickers
هم بازی
مامانش | 25 فوریه 2014 @ 5:18 ب.ظ

تنهایی و همبازی شدن با بزرگترها ویژگی خاص بچه های اوله. حالا اگه تو فامیل و آشنا و نزدیک ها هم بچه هم سن و سال نباشه، این قضیه پررنگ تر میشه. برای یاسمین هم این حالت دوم صادقه.
گاهی وقتا دلم براش خیلی می سوزه، اینکه چه طوری میاد دنبال ما تا باهاش بازی کنیم، با نگاه و حرکات سرش خواهش می کنه که موقع بازی از پیشش نریم، تحمل رفتن کسایی که باهاش بیشتر بازی می کنن رو نداره و پشت سرشون گریه می کنه. تلاشمون رو می کنیم که تا جایی که می تونیم براش وقت بذاریم و باهاش بازی کنیم، اما بازی و تعامل با بچه های همسن خودش، فکر می کنم خیلی براش بهتره و کلی مهارت های اجتماعی هم بهش یاد می ده.
یکی از دوستان ساکن کانادامون می گفت اونجا یه سری جاها هستن که بچه ها رو کوتاه مدت نگه می دارن، مثلا برای یکی دو ساعت تا صرفا باهم بازی کنن. البته این قضیه با مهدکودک فرق داره چون نه آموزش داره و نه زمانش به بلندیه اونه، در واقع یه جور کمکه واسه پدر و مادرا برای اینکه یکی دو بار در هفته بچه رو بسپرن به اونا و به کارشون برسن و مهمتر از اون اینکه بچه ها برای بازی دور هم جمع شن. کسی در مورد چنین مراکزی تو ایران چیزی نشنیده؟
تو بیبی سنتر هم نوشته بود اونجا یه سری خونواده ها باهم قرار میذارن که مثلا هفته ای یک بار یکیشون بچه ها رو جمع کنه خونه خودش و ازشون چند ساعتی مواظبت کنه، بقیه پدر و مادر ها تو اون تایم به کار خودشون برسن و بچه ها هم بازی کنن باهم. به نظرم خیلی ایده قشنگی اومد، هم هر خونواده ای وقت می کنه هفته ای یک بار به کارش یا تفریحاتی که با بچه ممکن نیست برسه و هم بچه ها دور همن و حال می کنن و هم به کسی فشار نمیاد. نمی دونم اینجا هم کسی از این کارا می کنه و پایه اینجور کارها هستن مردم یا نه.

درد دل

۴ نظر

  1. بابايي گفته:

    25 فوریه 2014 در ساعت 7:27 ب.ظ

    مهد کودک نازنین که سینا میرفت بچه ها رو ساعتی هم قبول میکردند .یک مهد دیگه مخصئص بازی وخلاقیت بچه ها نزدیک خونه ما بود که جابجا شده . پرسو جو کنید به احتمال زیاد در نزدیکی شما هم یک همچو مهدهایی باید باشد .

    آزاده: اینا بیشتر زمانشون صبحه. دنبال جایی هستیم که بعدازظهر هم بشه بچه رو برد. حالا رو گزینه صبح هم باید فکر کنیم

  2. خاله الی گفته:

    26 فوریه 2014 در ساعت 1:28 ب.ظ

    عزیزم پس باید به فرناز بگی واسش هم بازی بیاره 🙂
    در مورد اینجور جاهایی که می گی بچه ها رو نگه می دارن توی مشهد یه جاهایی هست که وسایل بازی هم داره( مثل استخر توپ و سرسره و …) بچه ها رو می ذارن اونجا ساعتی پول می گیرن خواهر همکار من هر وقت می خواد بره خرید بچه اش رو می ذاره اونجا . حتما توی تهران هم بهترش هست .

    آزاده: پیشنهاد اول که خیلی دور از ذهنه. واسه دومی که سرچ کردم تو مراکز خرید هست. یکیش همونیه که جمعه بردیمش رو فیلم هم گذاشتم. البته ما بیشتر دنبال جایی بودیم که بشه منظم بردش و مسئولیت نگهداریش رو هم قبول کنن. این خانه های بازی مراکز خرید واسه کوچکترها مسئولیت نمی پذیره . در واقع به بچه ها کاری ندارن مسئولینش، می گن باید اونقدری بزرگ باشن که مراقب خودشون باشن و اگه کوچکترن پدر و مادرها باید بمونن پیششون

  3. موسا گفته:

    28 فوریه 2014 در ساعت 6:45 ق.ظ

    ۱٫ خیلی وقت بود نیومده بودم اینجا. عقب مونده بودم. امروز اومدم و دلی از عزا در اوردم. شادم کردی
    ۲٫ اینجا هر منطقه ای از شهر کتابخونه داره. که معمولا خیلی هم بزرگن. خدمات زیادی ارائه می ده. مثلا اگه پیر باشه طرف یا ناتوان باشه، رایگان براش فیلم و کتاب می برن در خونه ش و خودشون هم می رن می گیرن ازش.
    یکی دیگه از چیزای خوبش هم اینه که توی هر کدوم از این کتابخونه ها یه قسمت بزرگی داره که پر اسباب بازیه. تقریبا همه سنی رو هم پوشش می ده تا ۷ سال. مامانا بچه هاشونو میارن اونجا میزارن هم با اسباب بازی ها بازی می کنن هم با هم. خودشون هم می رن پی کتاب خوندنشون یا اگه نیاز ببینن بالای سر بچه شون وامیسن. کاش ایران هم این کتابخونه ها رو راه بندازن.
    ۳٫ مجددا مرسی که می نویسی

    آزاده: مرسی موسا 🙂 دیگه اونجا و اینجا رو نمیشه مقایسه کرد .. اونم این ابعاد تفاوت رو! اینجا به چیزی که اهمیت نمی دن مادرای بچه هان! دندشون نرم، بچه هاشون رو نگه دارن، کتاب می خوان بخونن که چی بشه؟

  4. آسمان گفته:

    4 مارس 2014 در ساعت 10:28 ق.ظ

    من کلی کامنت گذاشته بودم اما سابمیت نشد.

    خواستم بگم من خیلی پایه ام یه برنامه نستبا منظم واسه بازی بچه ها داشته باشیم. یا تو خونه یا پارک (بخصوص که هوا داره گرم میشه)

    از هیچی که بهتره. خونه هامون هم نسبتا!!! نزدیکه.

    آزاده: ایول. موافقم. پس باید هماهنگ کنیم واسه زمان هاش. فقط باید حواسمون به تغییر فصل و آلرژی بچه ها باشه.

ارسال نظر