Lilypie Kids Birthday tickers
منشأ آداب
مامانش | 5 جولای 2017 @ 6:11 ب.ظ

یاسمین عادت داره روی مبل و صندلی مدام وول می خوره. طبیعیه که بچه ها یه جا بند نشن، ولی یه وقتها دیگه غیر قابل کنترل می شه، به خصوص روی مبل. یهو می بینی، سرش پایینه و پاهاش بالای مبل و هی می چرخه! می خواد کل حرکات ژمیناستیکش رو روی مبل انجام بده! ما هم داریم تلاش می کنیم که بهش یاد بدیم که چجوری باید سر میز غذا درست بشینه، یا اینکه موقعی که دور هم نشستیم جای این حرکات روی مبل نیست.

چند روز پیش باز داشتم براش توضیح می دادم. گفتم اینجوری مؤدبانه نیست. عصبانی شد و گفت از کجا می دونی نیست؟ گفتم خوب من کوچیک بودم مامان بابام بهم یاد دادن که چه کارایی باید بکنم، الانم من به شما می گم که یاد بگیری. گفت اونا از کجا می دونستن مؤدبانه اش چجوریه؟ گفتم اونا هم از مامان باباشون یاد گرفتن. گفت: خوب اصلا اول اول اولش چی؟ اونا از کجا می دونستن مؤدبانه چجوریه؟ هنوز داشتم با خودم فکر می کردم که چه جوری براش توضیح بدم که عرف و آداب و فرهنگ و اینا چجوری بین یه گروه آدم کم کم شکل می گیره، که یهو خودش گفت: از تو کتاب خونده بودن یاد گرفته بودن؟! احساس رهایی کردم و گفتم: شاید!

البته بعدا به این نتیجه رسیدم که باید براش یکم در اون مورد هم توضیح می دادم. حالا موند تا دفعه بعدی!

خاطرات

۳ نظر

  1. خاله الی گفته:

    10 جولای 2017 در ساعت 3:40 ب.ظ

    خیلی خوب بود حالا واقعا اگر خودش جوابشو پیدا نکرده بود چی میگفتی؟

  2. مامانش گفته:

    11 جولای 2017 در ساعت 6:39 ق.ظ

    احتمالا یه جورایی براش توضیح می دادم که یه سری چیزا به مرور شکل می گیره و آدمها کم کم یه سری چیزا رو یاد می گیرن. کم کم یاد گرفتن که چجوری نشستن درسته یا بقیه رو ناراحت می کنه و از این چیزا. نمی دونم واقعا موفق می شدم بهش بفهمونم یا نه. یا چقدر خوب توضیح می دادم. ولی مهم اینه که یه چیز کوچیکی تو ذهنش شکل بگیره.

  3. سمانه گفته:

    16 جولای 2017 در ساعت 8:14 ب.ظ

    وای از وقتی که بچه ها بخوان عرف رو ببرن سوال. بخصوص با والدینی که خودشون نگاه انتقادی دارن و میخوان ضمن یاددادن اصول اولیه زندگی در اجتماع این نگاه رو به بچه ها هم منتقل کنند.

ارسال نظر