Lilypie Kids Birthday tickers
اولین نشانه رشد حس مالکیت
مامانش | 7 دسامبر 2013 @ 6:43 ب.ظ

تا حالا یاسمین هر چی داشته و استفاده کرده خاص خودش بوده، کاملا شخصی. از بالش و پتو و لباس و لیوان و ظرف و قاشق و همه چی. پتوی خودش دیگه براش کوچیک شده. یه مدته صبح ها که هنوز خواب و بیداره و می خوایم ببریمش پیش مامان بزرگش، روش یه پتو مسافرتی می کشیم. یاسمین هم توی خونه مامان بزرگ با اون پتو سر می کنه، موقعی که می خواد چرت بزنه اون پتو روشه، مواقع بیکاری باهاش بازی می کنه، ظهرها با اون می آد پایین و … خلاصه دیگه اون پتو رو شناخته به عنوان پتوی «من». چند شب پیش عمه فرناز خونمون بود و پتوی مشابه اون رو انداخته بود رو پاش که گرم شه. یاسمین به محض دیدنش گفت: «من» و شروع کرد به کشیدن پتو. بهش گفتیم آره پتو مال یاسمینه، اما عمه فرناز گناه داره، سردشه، مریض می شه اگه پتو رو بگیری. اگه مریض بشه چی میشه؟ صدای گریه کردن در آورد. گفتیم خوب پس پتو رو بده عمه فرناز. گفت: من! و شروع کر د بازی کردن با پتو و کشیدنش رو خودش. یکی دوبار تکرار کردیم، دیدیم نخیر! احساس مالکیت قلمبه شده.

لازم به ذکره یاسمین ما خیلی مهربونه و همیشه در مورد بوس کردن یا تقسیم کردن خوردنی هاش با بقیه کاملا با مهربونی رفتار می کنه و از طرف دیگه عمه فرنازشم خیلی دوست داره. ولی نمی دونم این احساس مالکیت باهاش چه کرد که حاضر نشد از پتوش بگذره!

پ.ن. تعداد کلماتی که یاسمین می تونه بگه به صورت نمایی داره رشد می کنه و قابل ثبت نیست … ولی به زودی کلمات شیرینش رو می نویسم.

تازه های یاسمین · رشد

۲ نظر

  1. خاله الی گفته:

    9 دسامبر 2013 در ساعت 12:07 ب.ظ

    کوچولوی خسیس!! :دی ..این که تازه مال خودشه ..واسه وسایل شما ها هم حس مالکیت داره .اون موقعی که اومده بودین خونه ما من شال تو رو پوشیدم هی به زور می خواست ازم بگیره و می گفت مامان!!! :دی :)))

    آزاده: آره. دو سه ماهی میشه که تشخیص می ده هر چیزی یه صاحبی داره. مثلا گوشی هر کسی رو که برمی داره قط به خود طرف تحویل میده یا یه روز که من و مامان دمپایی های همدیگه رو پوشیده بودیم با تعجب نگاه می کرد. اما تا حالا پیش نیومده بود که وسایل خودش رو نده به کسی :دی

  2. آسمان گفته:

    14 دسامبر 2013 در ساعت 11:38 ق.ظ

    خب فعلا خیالم راحته بابت روز ملاقات این دوتا کوچولو. اما خب احتمالا به زودی ملاقاتها مساویه با گیس و گیس کشی سر اسباب بازی ها :)))

    آزاده: ولی خیلی خوبه اینکه دارن بزرگ میشن و می تونن بازی کنن باهم قشنگ 😉 منتظر جمعه ام 😀

ارسال نظر